Ditt företags unika röst och orden som skapar effekt
Som strategisk copywriter behöver jag din hjälp för att göra ett bra jobb. Du kan ditt företag medan jag bidrar med ett förutsättningslöst perspektiv utifrån. Tillsammans djupdyker vi i bakgrund, strategi, vision, målgrupper, styrkor, svagheter och konkurrenter. Vi går till botten med vad ni vill uppnå och hur vi gör det. Därefter kan vi hitta ditt företags unika röst och hitta orden som skapar rätt effekt.
Tiden som kreatör på byrå, rollen som PR- och marknadschef, gig som frilansjournalist och alla år som frilansande copywriter har gett mig erfarenhet. Nedan nämns några av de tjänster jag erbjuder.
Tonalitet
Tonalitet är varumärkets röst och en viktig del av personligheten. En unik röst särskiljer varumärket från konkurrenter, skapar känslor och bygger relationer. Den hjälper dig att hålla en röd tråd oavsett kanal och skribent.
Varumärkesbyggande copy
Budskap, taglines och viktiga texter som kännetecknar varumärkets personlighet. Ord som tillsammans skapar en samlad bild av varumärket och stärker dess unika röst. Med en strategisk höjd.
Kreativa koncept
Ett kreativt koncept är kärnan av vad du vill förmedla. Ditt företag kan ha ett kreativt koncept som hänger med under alla år, men det kan även vara begränsat till en kampanj.
Copywriting
Det här är egentligen samlingsnamnet för allt jag gör. Copywriting handlar om att tänka ut idéer och skriva allt från några ord till flera sidor. För annonser, filmer, broschyrer, förpackningar, internet, sociala medier…
UX-copy
Ord som för besökaren vidare i ett flöde. Detta började jag jobba med långt innan begreppet UX-copy uppfanns. Det gäller att förstå beteenden, undanröja hinder, trigga känslor och hjälpa besökaren ända in i mål.
Artiklar & reportage
Artiklar i kund- och branschtidningar, blogginlägg, kundcase och andra längre texter. Ibland skriver jag även reportage för tidningar som Svenska Dagbladet, Resor, Åka Skidor, Mama, Spring, Metro.
Kärt barn har många namn
Andra ord som beskriver vad jag jobbar med: strategisk copy, kampanjcopy, kommunikationsstrategi, strategi för sociala medier, workshops, innehållsstrategier, skrivarutbildningar, content marketing, innehållsmarknadsföring, taglines, slogans, payoffer, pressmeddelanden, filmmanus, redaktionella texter, webbcopy, SEO-copy, A/B-tester, microcopy, konvertering, call to action, content writing.