Ord är min superkraft
Copywriter, skribent, innehållsstrateg… det är svårt att välja en titel som fångar upp allt jag gör. Gemensamt för alla mina uppdrag är att varje budskap är grundat i research, skapat för att bygga relationer och formulerat för att konvertera.
Mina bästa idéer får jag under löprundor när tankarna flyger fritt. Jag springer ofta, åker väldigt gärna skidor och längtar ständigt till nästa surfresa. Njuter gärna av en god IPA eller att bara sitta på en stubbe i skogen.
Finns i Stockholm. Jobbar med varumärken i hela Sverige och ibland även i andra länder.
Läs mer om mig. Eller hör av dig så att vi kan prata om hur vi ska jobba tillsammans.
Berör med ord och skapa förändring
Drivkraften i mitt skapande är att väcka känslor, förstå beteenden och hjälpa målgruppen framåt. Givetvis med företagets mål för ögonen.
Mina främsta styrkor är nyfikenhet och kärleken till ord. Jag har även förmågan att se struktur där andra bara ser kaos.
Nyfikenhet är det bästa verktyget
I över tjugo år har jag jobbat som copywriter och jag är fortfarande lika fascinerad av varje nytt uppdrag. Allt har sin tjusning och jag älskar att djupdyka i en ny bransch eller verksamhet. Jag har skrivit om allt från forskning inom neuropsykatri till räddningen för risigt hår.
Jag har pratat med ministrar, koncernledare och marknadschefer. Men även med kundtjänst och lagerarbetare. Allt för att förstå verksamheten, kunden och uppdraget. Det är ett detektivarbete som alltid är spännande. Tusen frågor utmynnar i ord med kraften att påverka och förändra.
Hur kan mina ord hjälpa dig?
Låt oss ta ett snack över en kopp kaffe.
Andra om Carin
Hör vad några av mina kunder tycker om att jobba med mig.
“Carin är en fantastisk copywriter och har en fenomenal förmåga att hitta rätt formuleringar och tonalitet. Hon är också en briljant projektledare med tydlig struktur och säker leverans.
Det är enkelt att arbeta med Carin och jag har alltid varit oerhört nöjd med leveranserna. Jag kan varmt rekommendera Carin och hoppas att jag får förmånen att arbeta med henne igen.”
– Veronica Foberg Gustafsson, Communications Director, Beijer Byggmaterial
“Carin sätter sig snabbt in i verksamheten och tar på ett smidigt och självklart sätt plats i projektet. Hon är lyhörd för våra behov, samtidigt som hon tydligt kan förmedla målet med arbetet, vilket skapar förståelse i organisationen.
Carin jobbar strukturerat och strategiskt på ett sätt som vi verkligen uppskattar – ingenting är krångligt eller oklart. Hon har förmågan att i text förenkla de mest komplicerade frågorna till korta och kärnfulla texter som når fram till mottagaren, samtidigt som de leder till en förbättrad SEO.
Ta chansen att jobba med Carin – det är både enkelt och roligt och ger strålande resultat!”
– Lisa Nygren, kommunikationsstrateg, FTI
“Carin is a wonderful copywriter and content strategist with a tremendous ability to take things in both quickly and full-heartedly. Always over delivers. My first choice, always.”
– Johan Lilja, Senior UX/UI Consultant, Creative Leader, DDB
“Carin har ett starkt leveransfokus och kan röra sig obehindrat mellan strategisk och operativ nivå, vilket har varit till stor fördel när Skatteverket ville skärskåda innehållet på webbplatsen och tjänsterna. Tack vare Carin fick Skatteverket en första version av innehållsstrategi för vår digitala mötesplats, och därmed skapat en värdefull grund för kommande innehållsarbete med i första hand Skatteverkets webbplats. Därför kan jag ge mina bästa rekommendationer till Carin.”
– Magnus Forsheden, organisationsutvecklare, Skatteverket
“Jag har haft nöjet att ha Carin Brink som en senior copywriter för ett stort marknadsföringsteam. Hon är en av de mest professionella, dedikerade och kreativa personerna jag har träffat. Hon har en förmåga att förstå kundens behov och har ett öga för detaljer. Med sin briljanta skrivstil och skickliga förmåga att förmedla budskapet har hon bidragit till att vårt team har levererat kvalitativt innehåll. Dessutom har hon varit en stor inspirationskälla för andra medarbetare. Jag kan inte rekommendera Carin Brink tillräckligt högt. Hon är en av de bästa copywriterna som jag någonsin har träffat och helt klart värdig att nämnas som en av de bästa copywriterna.”
– Rickard Broberg, Head of SEO and Paid Media, Nordic Morning
“As a copywriter Carin is one of a kind. On few occasions have I had the pleasure of meeting people with talent like hers when it comes to listening to client’s needs, transforming and delivering quality work like Carin does. It is inspiring to work with competence like Carin’s and I am glad to have experienced it and to be able to warmly recommend her.”
– Linda Stadhammar, senior leader, Renault
“Jag kan varmt rekommendera Carin Brink för uppdrag som ställer höga krav på noggrannhet, kreativitet och strålande samarbetsförmåga. Hon är en utmärkt copywriter på svenska och engelska och behärskar onlineområdet till fulländning. Carin kan också lösa problem och utmaningar i uppdragen, på strategisk nivå, såväl som i detaljer. Utan svårighet hanterar hon dessutom att samarbeta i uppdragsgivarens olika referens- och projektgrupper.”
– Kaj Sandart, Director Halvarsson & Halvarsson Group
“Carin levererar alltid jobb av hög kvalitet, hon är noggrann och håller satta deadlines. Jag är imponerad av hennes intresse att sätta sig in i de olika uppdragens ämnen och vill absolut rekommendera Carin till framtida uppdrag!”
– Linda Öhgren, marknadskommunikatör och projektledare, Folksam/SalusAnsvar
“Carin är en riktig stjärna som jag hade förmånen att arbeta tillsammans med i ett projekt på Försäkringskassan. Carin lyckades genomföra projektet i tid och med strålande resultat. Hon är inte bara bra på att skriva superb copy och hantera stora mängder med information, hon är även fantastisk på att hantera alla intressenter som finns i ett sådant projekt. Många viljor och många att göra till lags men det kändes hela tiden tryggt med Carin vid rodret. Alla gillar Carin! Jag hoppas vi får tillfälle att jobba ihop igen i framtiden. ”
– Karin Forshell, Senior UX Writer, Försäkringskassan